Innovatív iskolaelőkészítő, állatasszisztált programok a 18. kerületben
Rólunk
Pócz-Nagyné Pásztor Andrea
(Andi néni)
A jászberényi tanítóképzőn végeztem 2001-ben, informatika műveltség területre specializálódva. Azóta folyamatosan általános iskolában dolgozom.
Nagyon szeretem ezt a pályát, de főleg az aprócska gyerekekkel való foglalkozást. Szeretem látni, ahogyan a kis manókák fejlődnek, egyre okosabbak lesznek.
2005-ben, az első gyermekem születése után Budapesten elvégeztem a pszichopedagógia szakot. Ezzel az volt a célom, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekeknek hatékonyabban tudjak segíteni, felzárkózni. Közben tudtam, hogy pedagógiai módszertáramat bővítem ezzel, így a foglalkozásaimat, tanóráimat színesebbé tudom tenni.
Bízom benne, hogy a MazsolaMinisuli kis növendékeivel is hatékonyan tudunk majd együtt dolgozni, annak érdekében, hogy az iskolás évek gördülékenyen induljanak, majd sikerekkel telve folytatódjanak.
Csőkné Kelemen Veronika
(Vera néni)
Andi nénivel már 25 éve ismerjük egymást, együtt jártunk főiskolára. Diploma előtt már napközis csoportvezetőként dolgoztam, majd friss diplomásként egy értelmi fogyatékos osztályt bíztak rám. Ez motivált abban, hogy továbbképezzem magam.
Gyógypedagógus lettem, a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányt választottam. Közben vidékről Budapestre költöztem és a 18. kerületben egy két tannyelvű iskolában lettem osztályfőnök. Rengeteg gyermeket vezettem be az írás-olvasás világába, a számok birodalmába.
Jelenleg fejlesztőpedagógusként dolgozom. Gyermekeim cseperedése közben jöttem rá, hogy a nagycsoportos óvodás, -és a kisiskolás korosztály áll hozzám a legközelebb. Rengeteg izgalom, várakozás van bennük. Csak úgy szívják magukba az új ismereteket. Mindig mosolygósak, csintalanok.
Mivel mindig imádtam az állatokat, óriási lehetőséget látok az állatasszisztált foglalkozásokban. Több foglalkozásvezető képzésen mélyedtem el ebben a témában, rengeteg ötletem van miként tudjuk az állatokkal való interakciókkal hatékonyabbá tenni az ismeretszerzést.
Koda, törpe uszkár kiskutyám van ebben segítségemre. Másik kedvenc tevékenységem a digitális tartalmak, feladatok létrehozása. A Minisuliban ezek is színesítik a fejlesztést, a tanulási folyamatokat. Hobbim a fényképezés, a természetjárás és a “vizeskedés”.
Remélem hamarosan találkozunk!
A MazsiSuli csapata új négylábú kollégákkal bővült!
Iskolánk büszkén építette be munkájába a terápiás kutyákkal végzett munkát.
Olyan szakmai partnert kerestünk, aki régóta aktívan és hitelesen dolgozik a gyermekek világában kutyáival. Így találtunk rá Berceli Bernadett állatasszisztált terápiás szakértőre és gyönyörű labradorjaira. Bernadett kutyáival óvodai, iskolai, kórházi tapasztalatai mellett tanárként is dolgozik, így hatékonyan egészíti ki a MazsolaMinisuli szakmai munkáját.
Március óta Happy és Mona két hivatásos terápiás kutya is részt vesz bizonyos foglalkozásainkon, ahol tudományos módszerekkel integráljuk a kutyát a gyermekekkel folyó játékos munkába.
Tapasztalatból mondjuk, hogy egy terápiás kutya közelsége, tudása példamutató a gyerekeknek.
A foglalkozások mellett speciális élményprogramokon is találkozhattok velük és velünk. Berceli Bernadettet és kutyáit részletesebben is megismerhetitek partnerünk oldalán:
Várjuk a kedves szülők és gyerekek jelentkezését, találkozzunk, fejlődjünk együtt a terápiás kutyák által is!
Gondolatok az
iskolaérettségről
Nagyon fontos, hogy gyermeke akkor kezdje az iskolát, amikor megérett rá. Ne feledje, nincs elkésve semmiről. Nem kell rohanni a gyermek előléptetésével.
Az iskolaérettségnek több feltétele van, amit nekünk szülőként előtérbe kell helyeznünk. Életkorának megfelelő testi fejlettség, szociális képességek és érett, kognitív képességek. Mindhárom területen megfelelő szinten kell állni ahhoz, hogy az iskola gördülékenyen indulhasson. Fontos tudni, hogy ez nem korfüggő.
Szülőként sokat tehetünk azért, hogy gyermekünk számára megkönnyítsük az iskolai előmenetelt.
Amire figyelnünk kell. Már egészen pici kortól indul a fejlődés. Gyermekünknek minél több ingerrel kell találkoznia ahhoz, hogy jól „működjön”. Az első pillanattól kommunikál velünk. Ezt kihasználva kell építenünk a képességeit. A rengeteg közös játék, mondókák, éneklések, játszóterezések, labdázások, hancúrozások alapját képezik a fejlődésnek.
Ha elbizonytalanodott? Segítünk.
Hozza el gyermekét hozzánk egy összesen 3-4 alkalmas, csoportos és egyéni képességvizsgálatra. Összegezve tapasztalatainkat egy közös megbeszélésen elmondjuk az eredményeket.
Saját szavainkkal összefoglaltuk az iskolaérettség alapvető feltételeit
A külső nem minden, inkább az a fontos, hogy az alapvető mozgásokat ismerje, uralkodjon teste felett, koordináltan mozogjon, irányítani tudja végtagjait, testi szükségleteit
Érdeklődjön környezete iránt, nyitott legyen az újdonságokra, kíváncsian álljon ez élethez, az új dolgokhoz
Tudjon folyékonyan kommunikálni, érthetően tudja kifejezni gondolatait, egy adott témáról képes legyen saját véleményt alkotni, a problémáit meg tudja fogalmazni
Érdeklődéssel forduljon társai felé, együtt tudjon működni gyermektársaival és a felnőttekkel egyaránt, figyeljen embertársaira
Képes legyen betartani az alapvető szabályokat, megértse a feladatokat, kéréseket
Tudjon kitartóan 15-20 percig játszani, foglalkozni valamivel
Figyelmét irányítva cselekedjen, hajtsa végre a feladatokat, a legjobb, ha befejezi azokat
Tudjon játszani, ismerjen néhány társasjátékot, kártyajátékot
Emlékezzen a régen történtekre, a mesékre, amit olvasott neki, a rajzfilmre, amit együtt néztek
Legyen képes magától is rajzolni, egyszerű ábrákat másolni
Ha probléma adódik, legyen ötlete a megoldásokra, tudjon segítséget kérni
Rendelkezzen életkorának megfelelő ismeretekkel, nem baj, ha van kialakult érdeklődési köre
Nálunk ezeket a szuperképességeidet
fejlesztheted
Gondolatok
a kutyásterápiáról
Az állatokkal azon belül is a szakképzett terápiás kutyákkal végzett pedagógiai fejlesztő munka méltán népszerű az egész világon és hazánkban is. Régóta bizonyított tény, hogy ezeknek a különleges kutyáknak a közelében a gyermekek megnyugodnak, figyelnek és örömmel együttműködnek.
A terápiás kutyával végzett munka és játék meggyorsítja a különböző képességek kialakulását vagy éppen stabilizálja a már kiválóan működő viselkedési mintákat
Segít fejleszteni a türelmet, koncentrációt, együttműködési készséget, tanulási motivációt
A képzett kutya érzelmi stabilitást nyújt a gyermekeknek miközben a pedagógussal dolgoznak
A kutyákkal szemben bizonytalanok számára is kiváló partner a terápiás kutya, hiszen végtelenül kedvesek, megbízhatóak és okosak
Tapasztalatból mondjuk, hogy egy terápiás kutya közelsége, tudása példamutató a gyerekeknek
Várjuk a kedves szülők és gyerekek jelentkezését, találkozzunk, fejlődjünk együtt a terápiás kutyák által is!
Lépj velünk kapcsolatba!
Kérdésed van? Telefonálj vagy írj nekünk üzenetet!
FOGLALKOZÁSVEZETŐINK
Csőkné Kelemen Veronika
Pócz-Nagyné Pásztor Andrea
Facebook vagy Insta üzenetben is elérhetőek vagyunk!
Ha nem vesszük fel a telefont, akkor éppen tanítunk.
De hamarosan jelentkezünk!
Copyright © 2024 Mazsola MiniSuli - All Right Reserved
Designed by Andrea Katz